Nume, Prenume: Iosob Viorica
Instituția și localitatea: Instituția Publică cu Profil de Arte ,,Mihail Berezovschi”
Denumirea jocului didactic: Șotron
Timp de desfășurare a jocului: 30 minute
Număr de participanți în joc recomandat: 30
Scopul jocului: Să recunoasca si să descrie forme plane si spațiale,să clasifice obiecte si desene după criterii variate;
Materiale necesare: Fișe de lucru
Regulile jocului:
- Se prezintă o planşă pe care este desenat, folosindu-se numai figuri geometrice, un roboțel. Sunt recunoscute diferitele figuri geometrice, cu stabilirea elementelor componente ale figurilor geometrice.
2.Pe fiecare figură care formează şotronul se află scrisă o sarcină. Elevii recunosc figurile geometrice care formează şotronul şi apoi rezolvă, pe rând,pe grupe, cele șase probe reprezentând exerciţii care vizează înţelegerea elementelor intuitive de geometrie:
Descrierea succintă a jocului:
- Colorează obiectele cu feţe în formă de: pătrat,dreptunghi, triunghi.
- Desenează, după contur, figurile geometrice.
- Stabileşte regula şi completează şirul cu încă trei figuri geometrice.
- Aşezaţi:
- în interiorul cercului un pătrat
în exteriorul cercului un triunghi
în interiorul triunghiului un dreptunghi
în interiorul pătratului un cerc
5.Priveşte cu atenţie căsuţa Scufiţei Roşii, vezi din ce figuri geometrice este formată, numără-le şi scrie numărul lor în figurile corespunzătoare din stânga.
6.Scufiţa Roşie a ajuns cu bine la casa bunicii. Pentru ca bunica să fie sigură că nu va fi iar păcălită şi să-i dea drumul în căsuţa ei nepoţelei, să rezolvăm ultimul punct din fişă. Scrie ce figură geometrică reprezintă fiecare număr din căsuţă.
Alte materiale însoțitoare ale jocului:
Sursa jocului: –