Learning Landscapes: un instrument puternic de educație


1. Ce sunt Learning Landscapes?

2. De ce sunt utile?

3. Unde se întâlnesc Inteligențele Multiple și Taxonomia lui Bloom

4. Fundamentul unui Learning Landscapes bun

5. 10 elemente pentru proiectarea unui peisaj de învățare

6. Creați-l cu Genially

7. Beneficiile acestui instrument pedagogic

Ce sunt Learning Landscapes?

Learning Landscapes este un instrument pedagogic care ne permite să generăm medii de învățare captivante personalizate pentru studenții noștri pentru a obține succes educațional.

Acest puternic instrument educațional se bazează pe punctul de întâlnire dintre două dintre cele mai cunoscute inovații educaționale majore: teoria inteligențelor multiple și Taxonomia Bloom. Cu toate acestea, acesta este doar punctul de plecare din care să se dezvolte acest instrument pedagogic. Îl putem configura folosind alte metodologii, cum ar fi jocurile, învățarea cooperativă sau învățarea bazată pe proiecte.

„Este arta supremă a profesorului să trezești bucuria prin expresie și cunoaștere creativă” – Albert Einstein

În acest citat, Einstein nu vorbea despre Learning Landscapes, deoarece acestea nu existau încă, dar el definește foarte bine esența lor: imaginația, creativitatea și cunoașterea.

De ce sunt utile?

Trăim în era informației, cufundați într-o societate bazată pe cunoaștere care evoluează rapid ca urmare a schimbărilor rapide în mass-media și tehnologie digitale. Acest lucru duce la o nouă paradigmă educațională în care transformările profunde din viața personală și instituțională provoacă comunitatea educațională să schimbe modul în care educă și învață.

Pe lângă faptul că este un instrument util pentru această schimbare educațională, Peisajele de învățare răspund nevoilor elevilor oferindu-le un mediu audiovizual, intuitiv și funcțional care ne permite să le captăm atenția, făcând conținutul mai atractiv, obținând o mai mare păstrare a conceptelor și îmbunătățirea competenței lor digitale.

Cu acest instrument pedagogic, ne facem sala de clasă flexibilă prin combinația de cunoștințe metodologice și proiectarea de căi de cunoștințe personalizate cu diferite strategii cognitive care sporesc motivația și învățarea.

Unde se întâlnesc Inteligențele Multiple și Taxonomia lui Bloom

Știați că Peisajele de învățare se bazează pe punctul de întâlnire dintre două cadre educaționale majore?

Taxonomia lui Bloom este un cadru în care putem organiza și clasifica activitățile didactice în funcție de strategia cognitivă utilizată pentru a le rezolva – adică modul în care acționăm atunci când învățăm. Se afirmă că există 6 niveluri de însușire a învățării: amintiți-vă, înțelegeți, aplicați, analizați, evaluați și creați.

Dacă ne uităm la ei, vom vedea că respectă o ordine logică. Nu putem construi o casă începând cu acoperișul. Pentru a înțelege un concept, trebuie să-l amintim; pentru a-l putea aplica, trebuie să-l înțelegem; pentru a-l putea analiza, trebuie să-l aplicăm; pentru a-l putea evalua, trebuie să-l analizăm și, bineînțeles, pentru a crea ceva, trebuie să ne amintim, să înțelegem, să aplicăm, să analizăm și să evaluăm. În acest fel, fiecare nivel implică o serie de strategii care ghidează procesul de dobândire a cunoștințelor, abilităților și abilităților pentru a pune bazele unei învățări eficiente, semnificative și reale.

Versatilitatea peisajelor de învățare facilitează definirea diferitelor tipuri de activități bazate pe Taxonomia Bloom, realizând un mediu adaptabil și flexibil pentru studenții noștri în care să atingă obiectivele la care dorim să lucrăm în clasă.

Între timp, teoria inteligențelor multiple propusă de Howard Gardner se bazează pe faptul că nu există o inteligență unică, ci că inteligența este compusă dintr-un set de abilități sau inteligențe multiple, diferite și independente. Toți oamenii posedă cele 8 inteligențe, care se pot dezvolta – și acest lucru este esențial – până când vor atinge diferite niveluri de competență. Adică, inteligența nu este o singură entitate fixă, ci mai degrabă putem crește în diferite domenii. Mai mult, inteligențele interacționează între ele într-un mod complex, permițând o mare diversitate de inteligențe, chiar și în cadrul fiecărei categorii. Să le privim mai detaliat:

1. Inteligența lingvistică. Este capacitatea de a folosi cuvintele în mod eficient, fie oral (de exemplu, ca narator, vorbitor sau politician), fie în scris (poeți, dramaturgi, editori sau jurnaliști).

2. Inteligența logico-matematică. Este capacitatea de a utiliza numerele în mod eficient (matematic, contabil sau statistic) și de a raționa bine (oameni de știință, programatori de calculatoare sau specialiști în logică).

3. Inteligența spațială. Este capacitatea de a percepe cu precizie lumea viso-spațială (de exemplu, ca vânător, bodyguard sau ghid) și de a efectua transformări bazate pe acele percepții (interniști, arhitecți, artiști sau inventatori).

4. Inteligența cinetic-corporală. Implică stăpânirea corpului în sine pentru a exprima idei și sentimente (actori, mimici, sportivi sau dansatori) și ușurința utilizării mâinilor în crearea sau transformarea obiectelor (meșteri, sculptori, mecanici sau chirurgi).

5. Inteligența muzicală. Este capacitatea de a percepe (ca un fan al muzicii), de a discrimina

(critici de muzică), transformă (compozitori) și exprimă (interpreți) forme muzicale.

6. Inteligența naturalistă. Este capacitatea de a recunoaște și clasifica numeroasele specii de floră și faună din mediul nostru.

7. Inteligența intra-personală. Se referă la cunoașterea de sine și abilitatea de a acționa pe baza acestor cunoștințe.

8. Inteligența interpersonală. Se bazează pe capacitatea de a percepe și distinge

stările, intențiile, motivațiile și sentimentele altor persoane.

Fundamentul unui Learning Landscapes bun

Proiectarea Learning Landscapes este o experiență. Implică muncă, dar sunt, de asemenea, foarte distractive de creat și este satisfăcător să știm că creăm un mediu care combină elemente ludice cu designul instructiv adecvat cu activități care sunt atât provocatoare, cât și motivante pentru elevii noștri. Acest lucru favorizează dezvoltarea abilităților care sunt în concordanță cu obiectivele educaționale. Având în vedere acest lucru, să ajungem la cum.

Fundamentul acestui instrument educațional este de a avea clare căile de învățare pe care dorim să le dezvoltăm, determinând activități obligatorii, opționale sau de consolidare care sunt conectate cu programa și care permit, de asemenea, ca peisajul să fie adaptabil și personalizabil pentru studenții noștri. Pentru a realiza acest lucru, putem folosi ceea ce este cunoscut sub numele de matrice de programare, care facilitează proiectarea activităților. Trecerea fiecărei cutii, convergentă între cele 8 inteligențe multiple și cele 6 niveluri ale taxonomiei Bloom, permite crearea de peisaje de învățare echilibrate cu activități coerente în ceea ce privește strategia lor cognitivă, resursele necesare, obiectivele și, desigur, evaluarea.

Evaluarea ne permite nu numai să notăm, ci și să măsurăm și să ajutăm elevii să își atingă obiectivele. Nu trebuie să se concentreze asupra unui singur act; mai degrabă, este mai interesant atunci când este rezultatul convergenței diferitelor instrumente pe care le vom aplica în funcție de activitățile pe care le programăm. Putem folosi titluri, lucrări, prezentări, roluri de cooperare, proiecte, portofolii, teste scrise sau teste orale. Acest lucru ne poate determina, de asemenea, să stabilim o clasificare sau o recompensă de acordat pe măsură ce provocările propuse sunt depășite.

Mai mult, ca în orice realitate, trebuie să clarificăm regulile peisajului nostru de învățare și să ne amintim de momentul. Este important ca elevii să știe ce se așteaptă de la ei și când.

Toate acestea trebuie să se încadreze într-un spațiu, un mediu: Learning Landscapes în sine. Pentru a face acest lucru, vom avea nevoie de o narațiune sau povestire care să ne permită să ajungem la inima studenților noștri. Pentru a face acest lucru, trebuie să dezvoltăm o strategie narativă care îi ajută pe elevi să devină parte a comunicării, să se scufunde într-o experiență dincolo de date, cifre sau valori. Este important să fie motivant, așa că vom lua în considerare factori precum interesele elevilor, vârsta etc. Ne-am putea gândi la un anumit conținut sau subiect pe care am dori să îl abordăm. În această narațiune, personajelor și rolurilor pe care le vor avea elevii noștri, mai ales dacă le oferim o abordare gamificativă, trebuie să li se acorde importanță. Vom folosi personaje, comploturi și concluzii pentru a spune o poveste despre materialele educaționale pe care dorim să le transmitem, astfel încât elevii noștri să fie protagoniștii.

Când avem totul gata (calea învățării, activitățile, evaluarea, clasificarea și recompensele, normele, calendarul și narațiunea) ar trebui să schițăm pe hârtie peisajul nostru de învățare pentru a începe crearea. Apoi vine momentul să mutăm totul într-un instrument în care comunicarea vizuală capătă relevanță.

10 elemente pentru a proiecta un Learning Landscapes?

Fiecare activitate pe care o considerăm, indiferent dacă este obligatorie, opțională sau întăritoare, trebuie să conțină o serie de elemente fundamentale, astfel încât elevii noștri să aibă clar ce se așteaptă de la ei, cum pot să o facă și în ce condiții. Punem accentul pe studenții noștri pentru a-i ajuta să dea tot ce le stă în putință.

Aceste 10 elemente sunt:

1. Titlu: cum se numește activitatea.

2. Cu ce ​​categorie de inteligență și Bloom funcționează

3. Ce obiective de învățare urmărește

4. Provocare: ce trebuie rezolvat?

5. Rezultatul sau produsul final care urmează să fie obținut

6. Materiale și documentație necesare activității.

7. Timpul de rulare.

8. Ce criterii de evaluare vom lua în considerare.

9. Ce rubrică sau instrument de evaluare vom folosi pentru a evalua produsul final.

10. Relația pe care o are cu alte activități din matrice.

Creați-l cu Genially

Instrumentele digitale precum Genially sunt cheia pentru crearea de peisaje de învățare. Genial ne permite să creăm conținut interactiv în care elevii noștri navighează într-o lume narativă cu povești infinite în care spațiile, personajele, rolurile și estetica sunt coordonate prin crearea unui cadru de referință și delimitare pentru învățare. Învățare bazată pe proiecte, învățare cooperativă, clasă răsturnată, metodologie tradițională … oricare ar fi stilul nostru, se adaptează genial modului în care predăm.

Una dintre cele mai remarcabile caracteristici ale Genial este versatilitatea pe care o are atunci când vine vorba de predare, permițând conținutului educațional să prindă viață prin interactivitate, animație și integrare de conținut.

Datorită interactivității, creăm o experiență comunicativă care ne aduce mai aproape în orice mediu de predare și ajută la contextualizarea informațiilor, maximizând memorarea, gândirea critică și creativitatea și creșterea participării, personalizării învățării și motivației în clasă.

Animația atrage atenția elevilor noștri asupra conceptelor importante. Adică, vă permite să localizați cu ușurință zonele interactive în care descoperiți informațiile pe care le-am plasat în straturi, sporind înțelegerea. De asemenea, ajută la prioritizarea conținutului și la creșterea motivației.

Un alt punct cheie este că Genially vă permite să integrați conținut de la mii de furnizori digitali. De exemplu, putem integra videoclipuri YouTube, tururi virtuale sau chiar Kahoots. Ne permite să avem totul în același loc, concentrând informațiile într-un punct și împiedicând studenții noștri să se piardă într-un ocean de informații.

Prin urmare, Genially este un instrument care facilitează crearea rapidă a conținutului didactic. Facilitează transmiterea cunoștințelor într-un mod motivațional și ne permite să devenim ghiduri de învățare, predând în același timp gestionarea corectă a resurselor tehnologice și încurajând învățarea mai holistică sau integrată pentru studenții noștri.

Mulți dintre studenții noștri sunt nativi digitali, iar utilizarea unor astfel de instrumente digitale ne ajută să le transformăm din nativi digitali în calificați digital. Adică, Genially ne oferă posibilitatea de a insufla judecată și de a oferi cunoștințe, astfel încât studenții noștri să fie judicioși, critici și competenți digital.

Fără îndoială, un instrument pentru toate tipurile de teren pentru clasă, care ne permite să facem saltul de la tehnologiile de învățare la tehnologiile de învățare, cunoaștere și înțelegere care, în plus, ne invită să facem parte din comunitatea de învățare finală pentru a stăpâni arta de a crea experiență de comunicare: Genially Academy, platforma gratuită pentru a accesa un univers de cursuri și pastile de învățare care ne vor face specialiști în comunicarea vizuală interactivă și ne vor ajuta să stăpânim Genial și să-și realizăm întregul potențial.

Doriți să aflați mai multe? Vă invităm să accesați cursul gratuit despre Learning Landscapes.

Beneficiile acestui instrument pedagogic

După cum am văzut, Learning Landscapes este un instrument pedagogic pentru generarea de medii de studiu personalizate care dezlănțuie creativitatea și imaginația elevilor noștri, stimulând învățarea semnificativă. Aceasta este cheia și primul lucru pe care îl vom observa: elevii noștri învață mai mult și mai bine și o vor face cu mai multă motivație.

Să îi îndrumăm pe elevi să exploreze și să descopere cunoștințe. Adică să înveți făcând. Aceste medii satisfac modul în care dobândim cunoștințe, nu numai ca mijloc de învățare, ci mai degrabă datorită flexibilității lor, astfel încât fiecare elev să poată utiliza conținutul și să rezolve provocările pe care le propunem pe baza modului lor personal de învățare. În acest fel, corpul studențesc se schimbă din agent pasiv în agent activ și devin protagoniști ai propriului proces de învățare, noi profesorii fiind ghizii care conduc acest proces.

Acesta este un mare avantaj și pentru noi, ca profesori. Este adevărat că crearea acestui instrument implică unele lucrări de pregătire, dar odată create, acestea ne permit să ne eliberăm de rutină să dezvolte sarcini mai profesionale și creative, generând timp în clasă pentru a orienta și a efectua o urmărire mai personalizată cu studenții, cu toate beneficiile pe care le oferă acest lucru pentru dezvoltarea și învățarea lor.

Fără îndoială, lucrul cu Learning Landscapes ne ajută să dezvoltăm în studenții noștri abilități care vor fi necesare pentru performanța lor profesională, cum ar fi rezolvarea problemelor, construirea structurii și înțelegerea proceselor, toate contextualizate într-un mediu din viața reală. Mai multe informații găsiți pe blogul Genially: https://blog.genial.ly/en/learning-landscapes/

*Acest articol conține plasare de produs


One Reply to “Learning Landscapes: un instrument puternic de educație”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *