MEC a revizuit Metodologia privind evaluarea criterială prin descriptori în învățământul primar, clasele I-IV. Astfel:
Au fost excluse evaluările sumative și evaluările formative în etape la disciplinele „Educația moral-spirituală” și „Dezvoltarea personală” pentru elevii claselor I-IV. Aprecierea rezultatelor elevilor la aceste discipline se va face prin cuvinte încurajatoare, fără înregistrare în catalogul școlar;
Portofoliile performanțelor școlare ale elevilor nu mai sunt obligatorii, întocmirea lor rămânând la discreția cadrului didactic;
Tabelul performanțelor școlare a fost simplificat, reducându-se de la 4 la 1 pagină. Formatul, completarea, păstrarea și transmiterea acestuia către părinții/tutorii copiilor va fi decisă de fiecare instituție de învățământ în parte.
În procesul de revizuire a Metodologiei evaluării criteriale prin descriptori în învățământul primar, clasele I-IV (https://bit.ly/3S8wUym) au fost consultate opiniile a peste 3000 de cadre didactice din întreaga țară, prin aplicarea unui chestionar online cu referire la #debirocratizarea activității cadrului didactic din învățământul primar.
Modificarea Metodologiei face parte din primul pachet de măsuri de #debirocratizare în sistemul educațional, lansat de MEC.
Ministerul aduce mulțumiri întregului grup de lucru (https://bit.ly/3HrMsZa) care a participat la îmbunătățirea Metodologiei.