Ambasada Statelor Unite ale Americii (SUA) în Republica Moldova lansează apelul de înregistrare pentru Programul Fulbright destinat studenților străini, pentru anul academic 2025/2026. Oportunitatea asigură burse pentru tinerii care își doresc să urmeze un program de masterat în instituțiile de învățământ superior din SUA.
Viitorii bursieri trebuie să studieze unul dintre următoarele domenii: economie, educație, politici și managementul de mediu, afaceri internaționale, jurnalism și comunicare, drept, bibliotecă și informație, știință, administrație publică și politici publice.
Studenții sunt repartizați în instituții academice din SUA pentru a urma un program de masterat cu o durată de unul sau mai mulți ani. Managerii de program din Washington, D.C. vor stabili universitatea la care urmează să studieze viitorii beneficiari. După finalizarea studiilor, bursierii vor primi o diplomă sau un certificat de absolvire, în funcție de domeniul de specializare, tipul de program și nevoile candidatului.
Criterii de eligibilitate
– Candidații trebuie să aibă cetățenie moldovenească și să locuiască permanent în Republica Moldova.
*Rezidenții permanenți ai regiunii transnistrene pot fi considerați eligibili, indiferent de cetățenie.
– Bursierii trebuie să fie eligibili pentru viza J-1.
– Participanții trebuie să se întoarcă și să locuiască în Moldova timp de doi ani după finalizarea programului.
– Candidații trebuie să dețină o diplomă de licență în momentul înregistrării.
– Candidații trebuie să cunoască limba engleză. Finaliștii programului vor fi obligați să susțină examenele TOEFL și GRE. Ambasada va asigura toate cheltuielile pentru susținerea testelor.
– Viitorii bursieri trebuie să-și seteze obiective specifice de studiu.
– Experiență anterioară limitată sau fără experiență în Statele Unite.
Programul oferă finanțare pentru:
– plata taxelor de școlarizare și a taxelor la universitatea gazdă;
– o alocație pentru întreținere;
– o indemnizație unică pentru adaptare;
– asigurare în caz de accident sau boală;
– achiziționare de cărți și alte materiale didactice;
– călătoria către și dinspre SUA;
– o indemnizație pentru dezvoltarea personală.
Actele necesare pentru înregistrare:
1. CV;
2. informații despre instituțiile de învățământ absolvite;
3. experiența profesională;
4. materiale academice;
5. scorul obținut la testele de cunoaștere a limbii engleze;
6. acordul de plagiat;
7. planul de studiu;
8. scrisoare de recomandare;
9. scrisoare de invitație din partea instituției de învățământ din SUA.
Procesul de înregistrare
Persoanele interesate sunt îndemnate să acceseze acest link pentru a se înregistra. Termenul-limită pentru aplicare este 31 mai.
Aici puteți găsi mai multe instrucțiuni privind completarea cererii de înscriere.
Procesul de aplicare necesită redactarea a două eseuri. Aici găsiți un ghid pentru scrierea corectă a lucrărilor.
Doar candidații selectați vor fi invitați la un interviu. Rezultatele finale și distribuirea studenților în universități urmează să aibă loc în primăvara anului viitor.