Ministerul Educației, Culturii și Cercetării va monitoriza punerea în aplicare a documentelor de debirocratizare în instituțiile de învățământ


Ministerul Educației, Culturii și Cercetării (MECC) atenționează conducătorii instituțiilor de învățământ cu referire la punerea în aplicarea a documentelor de politici privind debirocratizarea în învățământul general.

Astfel în scopul eficientizării procesului de debirocratizare a sistemului de raportare și completare a documentației școlare, de repartizare a timpului de muncă a personalului didactic din învățământul general în raport cu norma didactică, Ministerul Educației, Culturii și Cercetării a emis ordinul nr. 1467/2019, care prevede operarea unor modificări în Nomenclatorul tipurilor de documentație școlară și rapoarte în învățământul general și anume: enumeră documentele și rapoartele obligatorii, care reflectă și asigură funcționarea normativă a instituției de învățământ; indică de către cine trebuie să fie întocmite aceste documente și stabilește termenii de elaborare sau completare și durata de păstrare a acestora în arhivă.

În context, MECC va organiza în perioada 14 ianuarie – 10 martie 2020 acțiuni de monitorizare a punerii în aplicare a documentelor de debirocratizare în instituțiile de învățământ.

Totodată, menționăm despre necesitatea respectării prevederilor pct. 5 al Nomenclatorului tipurilor de documentație școlară și rapoarte în învățământul general, care stipulează expres că decizia privind formatul electronic sau tipar al documentației școlare aparține instituției și nu se admite dublarea formelor de prezentare/completare a informațiilor solicitate. 


One Reply to “Ministerul Educației, Culturii și Cercetării va monitoriza punerea în aplicare a documentelor de debirocratizare în instituțiile de învățământ”

  1. Trebuie schimbate multe multe lucruri în învățământul nostru defect. Este nevoie de scos obiectele ce sunt inutile și nu folosesc la nimic e nevoie de implementat un program care dezvoltă la copii abilități și valori nu doar informații. Copii și studenții trebuie învățați cum să cistige cum sasi aleagă o profesie utilă și cu perspective. Și nu în ultimul rînd treapta universitara și colegiile școlile profesionale trebuie să elaboreze proiecte care îi încasează pe absolvenți în cimpul muncii . Și creați vă rugăm programe simplificate pe nivelul mediu nu mai puneti bareme la care sărmanii copii de la sate nici cel ce învață cel mai bine nu poate lua punctajul minim nu mai continuați să făceți programe pe baza școlilor private a căror copii sunt supraîncărcați și la 12 ani știu ce e stres surmenaj și oboseala.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *