Liliana Nicolaescu-Onofrei despre debirocratizarea procesului educațional


Postarea preluată de pe Pagina Liliana Nicolaescu-Onofrei :

„De mai multă vreme discutăm despre debirocratizarea procesului educațional, astfel încât profesorul să aibă mult mai mult timp pentru activitate de calitate cu elevii. Sincere aprecieri colegei mele Valentina Chicu și specialiștilor din Direcția învățămînt general pentru efortul extraordinar depus la revizuirea vestitului Nomenclator, modificările și completările la care le-am aprobat prin ordinul MECC nr.1467, la 12 noiembrie curent.

La una dintre prevederi aș vrea să mă opresc aici. Cu referire la proiectarea didactică curentă, am propus două prevederi esențiale: 1) oligativitatea proiectelor didactice curente (pe lecții sau, cum e recomandabil în cazul formării de competențe, pe unități de învățare) pentru tinerii specialiști, cadrele didactice fără grad didactic și cadrele didactice ce dețin gradul didactic doi; 2) acestea vor fi evaluate de către directorul adjunct al instituției în scopul acordării ajutorului metodic (și se va oferi feed-back constructiv/ sugestii de îmbunătățire), doar în cazul în care se asistă la ore sau se constată rezultate nesatisfăcătoare ale elevilor. E un credit de încredere pentru cadrele didactice? Da. Și e eliminarea controlului excesiv și fără noimă, folosit ca instrument de intiimidare a cadrului didactic. Dar important este ca fiecare pedagog, de la cel începător și până la cel cu grad superior, să se pregătească serios de demersul didactic. Pentru unii, asta înseamnă proiect didactic zilnic detaliat. Pentru alții, proiect didactic cu repere de timp și de activități. Dar pentru toată lumea trebuie să fie foarte clare rezultatele scontate, la sfârșit de unitate de învățare: ce știe elevul și ce poate face cu ceea ce știe. Cu gândul la copii noștri, trebuie să învățăm a fi mai eficienți. ”


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *